T-28
A T-28-as harckocsi az első nagyobb számban gyártott harckocsi a Szovjetunióban, és az első közepes harckocsik között volt. Fő feladata a gyalogság támogatása. 1932-ben készült el első példánya, és további ötszáz darab készült belőle. A T-28 három toronnyal rendelkezett, ebből egy a fő harckocsitorony, egy 76 miliméteres harckocsiágyúval felszerelve, a második kettőben pedig géppuskások helyezkedtek el. A harckocsi összesen 5 géppuskával rendelkezett. Páncélvastagsága 20-30 miliméter. Harcolt a Téli Háborúban, Lengyelország megszállásában és a világháború első szakaszában. Bár nem volt túl sikeres konstrukcó és nem is teljesített túl fényesen, de a fejlesztése során szerzett tapasztalat fontos szerepet játszott a későbbi harckocsimodellek kialakításában. Személyzete 6 fő.
T-34
T-34-48
T-34-76
T-34-85
A T-34 harckocsi a második világháború egyik legjobban ismert harckocsija. Terveinek alapjait J. Walther Christie amerikai mérnök adta, miután az Egyesült Államokban visszautasították terveit. Tervezését 1938-ban kezdték el, és 1940-re elkészült első prototípusa. Gyorsan és olcsón gyártható, egyszerű de mégis hatásos típus volt, a Barbarossa hadműveletik kb 800 darab készült el. A németeket sokkolta a vele való találkozás: Walther von Reichnau, a Déli Hadseregcsoport parancsnoka azt mondta:
- Ha a szovjetek tömeggyártásba helyezik ezt a tankot, elvesztjük a háborút.
1943-tól hatszögletű toronnyal és 85mm-es ágyúval látták el az eredeti A-20 prototípus tornya és a 76mm-es ágyú helyett. Ebből a típusból 35 ezer darab készült, és ágyújával közeli távról még a Panzer VI (Tigris) harckocsikat is ki tudta lőni akár előlről is. 1944-ben megkezdődött a T-34-85 gyártása, mely egy nagyobb, ovális alakú toronnyal, és egy 85mm-es Zis S53 ágyúval volt felszerelve. Ebből a típusból 3ö ezer darabot gyártottak. A 43-as verziónak (T-34-76) 70mm, a 44-es verziónak (T-34-85) 90mm-es páncélja volt, sebességük kiépített úton 45 km/h, földúton 25 km/h. Személyzete 4 fő.